2023. november 26., vasárnap

Túrógombóc

 


- 0,5 kg túró, 8dkg búzadara, 2 evőkanál liszt, 2 egész tojás


- ezeket simára keverni


- 2-3 literes fazékban vizet forralni


- a túrós masszából pici diónyi méretű gombócokat formázni és a forrásba lévő vízbe tenni


- közepes lángon főzni, ha feljöttek a gombócok a víz felszínére, onnantól 8-10 perc főzés és így nagyon finom lágy könnyű gombócok lesznek


- kevés vajon zsemlemorzsát pirítani


- a megfőtt gombócokat szűrőkanállal lecsepegtetni és morzsába forgatni


- tálalásnál tejföllel vagy gyümölcsszósszal, porcukorral kínálni, de van aki simán sósan szereti





3 megjegyzés:

Vera írta...

Imádom!!! Én a Horváth Ilona könyv szerint készítem Miután nagyon feledékeny vagyok mindenben, igy mindenhez kell a segitség, utána olvasok, akár ezerszer is készítettem már!
Hozzá jó sok tejföl és fahéjas porcukor! .Mára volt tervezve, de maradt még a tegnapi ételből...Majd ezután...

Vera írta...

megnéztem, mert ma lesz túrógomboc nálunk, 4 tojás, 2 deci dara, 50 deka túró, de mivel a túró 40 dekás újabban, kicsivel több darát tettem bele...Imádom, mint írtam is..és jó nagy gombócok...
Olyan jó lenne, rólad kicsit többet tudni... Már pont itt lenne az ideje..nem gondolod,? levelezőbe írhatnál magadról...akár fotóval is...köszönöm

csipike írta...

Mivel ritkán főzök, sokszor nekem is utána kell néznem, de amit megosztottam, azokat inkább itt a blogon keresem. Rengeteg receptet lementek amúgy, nálam ez valami szenvedély, dehogy ki fogja megfőzni??? :-D

Related Posts with Thumbnails