2012. február 18., szombat

Sárgarépás pulykamell, sárgarépás rizzsel


Be kell vallanom, nem sajnos nem én találtam ki, hanem egy régebbi receptes újságban találtam. Nekem nagyon bejött, könnyű vitamindús finomság.

- zsülienre vágott ( azt hiszem így kell mondani :-)) fehér és sárgarépát vajon megpárolni, pici vizet ráönteni és puhára párolni

- fél evőkanál vajon, 1 evőkanál lisztet olvasztani de nem pirítani, ráönteni 2,5 dl forró tejet, sózni és mártássá főzni, ha elkészült akkor a tűzről levenni és 1-2 evőkanál reszelt sajtot tenni még hozzá

- sütőt begyújtani

- mellfilét felszelni, ízesítés só, bors és serpenyőben kevés zsiradékon megsütni

- tűzálló tálba tenni a husikat, rátenni a répát és leönteni 1-2 evőkanálnyi mártással, megszórni sajttal és sütőben megsütni

- közben köretnek rizst főzni ( nekem több lett a répám, így került bőven a rizsbe is )


Csak hogy ne unatkozzunk ma sem, késő délután furcsa zajra lettem figyelmes...kinéztem a lépcsőházba hogy honnan jön ez a hang...totál lepadlóztam a látványtól, ömlött fentről a víz :-O
Rögtön tellóztam a közösképviselőnknek, hogy baj van, mert a kazánházból ömlik a víz. Ekkor már Mardzso szomszédasszonyom is rohant ki vödrökkel lavórral, felmosóval, hogy valahogy megfékezzük, minden emeletre a lépcsőfordulókhoz tettünk 1-1 edényt, közben lent is elzártuk a főcsapot. Vagy 50-60 liter vizet felitattunk, mire ideért a képviselő.
Szerzett vízszerelőt is, aki ideiglenesen megjavította az elfagyott csövet, hogy hétvégére ne maradjunk víz nélkül.

2 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nagyon guszta kis ebéd! Én imádom a sárgarépát, az ilyen sajtos húsokat meg még jobban! :))

csipike írta...

Köszi! :-)

Related Posts with Thumbnails