2011. április 26., kedd

Krumplis rétes


- 30 dkg héjában főtt burgonyát meghámozni és nagy lyukún lereszelni ( én kockára vágva megfőztem és csak fakanállal tördeltem össze ) + 1 tojás felverve + fél kaliforniai pirospaprika apróbb kockára vágva + 10 dkg apróra vágott felvágott ( nálam csirkemellsonka volt ) + só, bors, majoránna, bazsalikom ízesítés

- 1 csomag 4 lapos réteslapot 2-2 lapra osztani, megkenni olvasztott vajjal és egy csíkban rátenni a tölteléket, feltekerni, tepsibe tenni és tetejét is lekenni vajjal ( 2 rúd lesz ebből, 4 személyre inkább duplázni a mennyiséget, én egyedül megettem majd 1 rúddal :-)

- előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20 perc sütés, amíg pirosas lesz ( nálam ez most 30-35 perc is volt )

- mártással leönteni: 5 dkg vajon 1 evőkanál lisztet megfuttatni, de nem pirítani, felönteni 3-4 dl tejszínnel ( nálam kb.2,5 dl tej volt helyette ), mártássá főzni, ízesítés só, cukor, citromlé, kapor

Grillezett hal mellé láttam köretnek egy újságban, de önállóan is megállja a helyét.



Házitündér 3.hét konyha: bizony bizony ünnep ide, ünnep oda, takarítás ma már nem maradt el :-). Póktalanítás, ajtó és lámpa letörlése nem tartott sokáig, így belefért a hűtő mögötti portalanítás (nekem ehhez külön nyeles portörlőm van amivel mögé tudok férni)
Related Posts with Thumbnails