2013. szeptember 16., hétfő

Tyúkhúsleves


Sikerült házi tyúkot vennem, persze pucolva, bontva, gyönyörűen feldarabolva és minden alktrészét hozzá adták, zúzát, szívét, lábát, úgy is mondhatnám tokkal vonóval mindent :-)

Nem volt kérdés, hogy olyan igazi házi tyúkhúsleves lesz belőle.

- combok, szárnyak és mellehúsán kívül minden a fazékba került, majd az első forralás után leszűrtem a husikat és másik fazékba tettem, hideg vízbe, sóztam, pár szem borsot tettem bele és forralás után, takarékon fedő alatt úgy fél órát főztem

- addig megpucoltam a sárgarépát, fehérrépát, zellert, krumplit, 1 kisebb vöröshagymát aminek a belső barna héját rajta hagytam, 1-2 gerezd fokhagymát csak a külső héját vettem le, aki szereti karalábét is lehet

- répákat lehet nagyobb darabokra vágni, nekem kicsit szétfőtt felkarikázva, kisebb krumplit csak negyedbe vágtam

- hozzá tettem a husihoz és tovább főztem takarékon

- majd jó fél óra múlva került bele a paprika kicsumázva, nagyobbra vágva, pár rózsa karfiol és egy kisebb csokor petrezselyemzöld összekötve cérnával, ekkor kell csak a májat beletenni

- ilyenkor már kóstolgatom, kell e hozzá még só

- még fél óra főzés és készen van

Mivel én apróbb husikból főztem, ennek elég kb. másfél óra. Ha egyben főzi valaki a tyúkot, akkor annak dupla idővel kell számolni. Nem kell megijedni, szépen elrotyog ott magában a tűzhelyen. Lehet közben mást csinálni.

Mennyiség - tyúk részei mint fentebb írtam, nagyobb méretű répákból 3-3 darab, zeller és karalábé kicsi fej, vagy ha nagyobb méretű, akkor a fele elég lesz, 1 kisebb közepes vöröshagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, kicsi krumpliból 3-4 darab (krumplit nem mindenhol divat húslevesbe főzni,mi szeretjük), 1 paprika, 3 rózsa karfiol, 1 csomag petrezselyemzöld ( érdemes zölden venni a répáját ), só, pár szem bors 5-6 szem

A levestésztát mindig külön sós vízben főzzük ki, leszűrve, vagy a leveshez tesszük, vagy külön tálkában kínáljuk.

Nagyon finom volt, bontott csirkéből nem lehet ilyen finomat főzni.






2 megjegyzés:

Kati írta...

Most megkívántattad:) Pünkösd óta nem ettem ha jól emlékszem, vagy húsvét óta? Nem is tudom:) Finom nagyon:)

csipike írta...

Levest ehetsz minden mennyiségben! ;-) gondolom én, mert abban zöldségek vannak.

Related Posts with Thumbnails