2013. július 22., hétfő

Őszibarack lekvár

Lekvárból a jó kis hazait szeretem :-)
Így hát pár éve megtanultam elkészíteni. Előtte Mamika főzött az egész családnak lekvárt, mi unokák és a dédiunokák csak hordtuk és hordtuk a soha ki nem fogyó kamra készletből.




Ősziből nem is igazán árulnak lekvárt, nagyon ritkán a "nagymama lekvárja" nevűből lehet kapni.

Most 2 nap készítettem, mert nekem kisebb lábasom van, amibe 2,5 kilónál több nem fér.

Ehhez a mennyiséghez venni kell 4 - 4,5 kiló barackot, mert meghámozva, kimagozva, épp hogy lesz 2,5 kiló tisztán...no meg közben kóstolgatni kell, hogy biztos finom e :-)

Megmosva, apróbbra vágva lábasba tenni.

Én a 2:1 arányú lekvárhoz valót használom, amiből 1 csomag 1,25 kilóhoz elég, így ehhez 2 csomag kellett.

Gyümölcsre rászórni és kevergetve felforralni...én kicsit még főzöm így...míg kellően puha és sűrű lesz.

Ezután 1 kg cukor helyett...80 deka elég, mert így nem lesz annyira édes.
Rászórni és forralás után még 5-10 perc sűrítés.
Nekem így vált be.

Aztán merőkanállal üvegbe merem, folpackot teszek rá...erre egy fél kávéskanál nátrium benzoátot teszek...majd ismét folpack...és tetőt rácsavarozom.

Máris teszem az előkészített puha vastag plédbe...pár napig ott hagyom.

Aztán szépen levágom a folpack szélét és pici címkével jelölöm, hogy milyen lekvár...ennél egy Ő betűt írok,  így tudom, hogy őszibarack.
Ebből 6 kicsi üveg lett.



Bátran ajánlom, akik félnek a lekvár főzéstől, hogy biztos bonyolult meg nehéz...nem, nem...nem kell félni tőle.
Megéri ezt a 1 -1,5 órát míg elkészül, mert sokkal finomabb a boltinál, ami gyümölcsöt sem  látott. 

Másnap ismételtem, így lett 12 takaros üvegem :-)...no meg maradt ki egy tálkával, amiből bevágtam 2 szelet lekváros kenyeret.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Őszibarackból még én sem készítettem, Nagymamám szokta nálunk is, finomabb még a sárgabarack lekvárnál is:) Ügyes vagy.)

csipike írta...

Köszi :-)

Related Posts with Thumbnails