2012. július 17., kedd

Futás



Az egyik legolcsóbb, ugyanakkor legnagyobb kalóriaigényű sport a futás.

A kezdők hajlamosak túlzásba vinni, túl sokat és túl gyorsan futnak, ezzel fölösleges terhelésnek teszik ki a szervezetüket.

Eleinte ajánlott pulzusórát viselni, segít kordában tartani a tempót.

Felszerelés:

legfontosabb egy jó kialakítású, kényelmes, megfelelő rugózású futócipő. A második a pulzusóra, amely segítségével megállapíthatjuk, hogy számunkra mi az ideális ritmus.





Táplálkozás:

Aki fut, az fogyasszon kizárólag egészséges ételeket. Kiegyensúlyozott étrenddel és sporttal nem csupán megszabadulunk néhány kilótól, de azokat a szervezetünk számára lényeges ásványi anyagokat is pótolni tudjuk, amelyeket futás közben felhasználunk.

Fontos az elegendő szénhidrátbevitel, amely a rövid távú energiaraktározást biztosítja.
A rendszeres futók fogyasszanak elegendő rizst, tésztát és minél több gyümölcsöt, zöldséget.



Ivás:

Szomjunkat ásványvízzel, gyümölcs-vagy gyógyteával csillapítsuk. Futás közben, de a hétköznapokon is, mindig legyen nálunk egy félliteres ásványvizes palack, amelyet folyamatosan utántöltünk. Soha ne várjuk meg, míg szomjasak leszünk!





Fokozatosan:

Kezdőként ne akarjunk naponta futni, azonnal rekordokat megdönteni. Szervezetünk sem ortopédiai, sem keringési szempontból nincs felkészülve a hirtelen terhelésre.

Eleinte bőven elég heti három alkalommal. Majd néhány hónap alatt növeljük fokozatosan a terhelést.

Kezdetben kisebb távokat válasszunk és a gyaloglást váltogassuk a futással.

4 megjegyzés:

  1. Én futni nem bírok, inkább majdnem kocogós tempóban futópadozom, ha van rá időm. :) Az is nagyon jól leizzaszt és átmozgat. :)

    VálaszTörlés
  2. Barbi! Futópad? Hát hol marad a jó levegő, a természet? :-)
    Ajánlom Neked a túrázást ;-)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, de jó is lenne!!! Imádok kint a szabadban túrázni, de a férjem ebben nem partner, sajnos :( Amúgy nagyon rugalmas, de a séta nem fekszik neki, ő inkább biciklizne, de arra sem jut idő, így maradok a gépemnél, meg a Rékánál, mert a semminél ez is jobb. :))
    Amúgy a friss levegő nekünk 14 éve megvan mert olyan helyen lakunk, kertes házban, a falu határában ahol autó naponta össz-vissz, ha 10 db elmegy a házunk előtt. :D

    VálaszTörlés
  4. A friss levegőért nagyon irígykedem. Nálunk ősztől, délutántól iszonyat büdös szmog van, szellőztetni sem lehet. Pedig én parkos részen lakom.
    Bicajozni nagyon jó ;-), ha van rá mód 20-40km letekerünk. Sajnos egyre ritkábban.
    Ha nagyobbak lesznek a lányok, majd mentek együtt ;-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails