2011. augusztus 29., hétfő

Milyen a jó napszemüveg



UV-szűrés -

A láthatatlan sugarak elleni védelem nem függ a lencse színétől, dioptriás, fehér lencse is szűrheti e sugárzást.

A kék színű fényen "túli" sugár az ultraviola (UV) két fajtája jut el hozzánk (A és B), a harmadikat (C) kiszűri az ózonréteg.

A jó napszemüvegen feltüntetik, hogy mely hullámhossztartományban nyújt védelmet:

UV-A sugarak 315-380 nanométer

UV-B sugarak 280-315 nanométer tartományban terjednek.


Napszemüvegpróba!

Egy oszlopot nézve csúsztassuk lejjebb a szemüveget, nézzünk ki fölötte, ugyancsak az oszlopra. Ha bármely oldalra elmozdulnak a vonalak, rossz a szemüveg, ne vegyük meg!




A szórt fény -

A hóról, homokról, vízről, üvegről visszaverődő fény erősen kápráztatja a szemet. Ettől véd a polárszűrő réteg.
A szemüvegnek nem kell sötétnek lennie, a szűrő mégis kellemesebb fényviszonyokat teremt.


Házitündér 1.hét konyha: tűzhelyet tisztítottam , ha már pont a főzőgázt állítják majd be, nem illik koszos tűzhellyel várni a szerelőket. Tegnap teljesen kiment az eszemből, lefekvés előtt kattant be, hogy kimaradt. Pedig ma 11 óráztam és vacsit is főztem, nem fotóztam mert olyan éhes voltam este 8-ra, hogy inkább gyorsan megettem a finom krumplifőzeléket és sült csirkeszárnyat.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails