2015. január 24., szombat

Csúsztatott palacsinta


Ezt nagyon gyorsan megtanultam elkészíteni, mert imádom! :-)

A recept egy régi megsárgult, sőt már a könyv teteje sincs meg ( de hová lett? )
Horváth Ilona szakácskönyvéből van. Mondhatnám, hogy ebből a könyvből tanultam meg főzni, a legegyszerűbb ételek tárháza. Mindig ezt lapozom fel, ha főzeléket, mártást, bármit keresek, mert ebben úgy van leírva, hogy mindig sikerül.

- 4 tojás, 5 dkg vaj, 10 dkg liszt, 2,5 dl tej, csipet só

- vajat és a tojássárgákat habosra keverjük, a lisztet, a sót és a tejjel lassanként elkeverjük

- végül a tojások kemény habját könnyedén hozzákeverjük

- nem túl gyors tűznél, csak a palacsinta egyik oldalát süssük meg és átcsúsztatjuk egy tányérra ha már szép rózsaszín az alja

- rögtön megszórjuk kakaós porcukorral

- a következő kisült palacsintát is rácsúsztatjuk, kakaóval megszórjuk

- nekem 4 db lesz ebből a mennyiségből

- a legutolsó palacsintát megfordítva borítjuk rá, hogy a sült része legyen felül

- rögtön melegen tálaljuk

Töltelék lehet vaníliás cukros is, lekváros is.

Az én titkom, hogy fehérjéből többet verek fel, vagyis 5-öt és minden palacsintára teszek habot mikor sül, csak úgy ide oda ahogy sikerül, mert így fenséges magas és krémes lesz a palacsinta :-)



3 megjegyzés:

martinelli írta...

Szeretem, de nagyon :)

tücsi írta...

Az én Horváth Ilonám is rongyos, a borító lapját már évek óta nem láttam és a lapok már csak egyenként vannak összerakva. :( Ezért karácsonyra kaptam a fiamtól egy vadi újat. :) És olyan idegennek tűnik........
A palacsinta torony nagyon jól néz ki, de ezt a változatát még nem csináltam.... - miért is nem??? -
A tálaló tányérod is nagyon szép! :)

csipike írta...

Tücsi, süsd meg, unokák imádni fogják! ;-)
Hiába kaptam mindenféle szakácskönyvet, mindig ebből néztem a recepteket, ez még Anyué volt, ereklye, ő is írt bele, én is írogatok bele :-)

Martinelli! Finom is ;-), még a banános palacsintádat nem sütöttem meg, mostanában több blogban is láttam.

Related Posts with Thumbnails