2015. január 21., szerda

Madáretető


Cinkegolyót és cérnára fűzött diót kötöttem a korlátra.

Víz mindig van, egész évben itatom őket.

Egy virágládát helyeztem ki, tetejére tettem az alját és arra szórtam ki a szotyit.

Leginkább a tengelicek szeretik, kényelmesen elhelyezkednek,

ja és közben veszekednek :-)


 
A tejesdoboz újra hasznosítása, elején kis ajtót vágtam és alul átszúrtam egy ágat.


Műanyag palackon is hasonló ajtót, nyílást vágtam,

szintén átszúrtam rajtuk egy egy faágat,

erre azért van szükség, hogy a madárkák landolni tudjanak az ágon.

Több etető van, így több madárka tud egyszerre enni.

Tengelicek és zöldikék helyben fogyasztják a szotyit, 

percekig elfoglalják az etetőt.

Még így is kergetik egymást.


A gallyakra diót kötöttem, nagyon ügyesen csipkodják a cinkék.

Mikor csak a cérna alján van már dió, akkor a lábacskájukkal ügyesen felemelik és 

úgy eszik, kész mutatvány :-)


Fent a ruhaszárítókötélre is került elemózsia :-)


Másik oldalt az ablakban, itt is van itató a párkányon, nyáron is,

mert nagyon hálásak a vízért,

sokat isznak és fürödnek, még ilyen hidegben is.

A rigók is felrepülnek inni, percekig tanyáznak a párkányon,

ők nem félősek, mikor orrom már az ablakon, akkor is 

csak néz, néz rám és tovább pihen :-)


Az első hóeséskor kezdek etetni, addig találnak elegendő élelmet,

ilyen enyhe időben a platánon és gesztenyefán csipegetnek.

Inkább fagyos időben veszik igénybe a gyorsbüfé szolgáltatást,

ami nyitva tart áprilisig.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails