2012. január 11., szerda

Zsermák



Az én drága rokonságom mákot eszik mákkal :-)...így történt, hogy...
jó 2 éve sütöttem életem első zserbóját, sosem mertem, mindig azt hittem hogy nagyon bonyolult elkészíteni...ma már tudom, hogy kár volt tőle félnem...az első természetesen jó kis diós töltelékű volt finom barackos lekvárral...befalta mindenki, de mondogatták, hogy milyen jó is lenne mákosan...tavaly karácsonykor készült diós is és mákos is...diós csak ímmel ámmal fogyott, közben a mákosnak már hűlt helye volt...no gondoltam, idén csak mákost sütök és nem nyafognak...erre mi volt az első kérdés???...diós nincs? :-O :-)

A leírt adag dupláját szoktam készíteni, mert nálunk elfogy 2 tepsivel.

Egy tepsire úgy kb.25*30cm mérethez:

- 2,5 dkg élesztőt, 5 dkg cukorral és 1 dl meleg tejjel felfuttatni

- 35 dkg lisztet, 20 dkg margarinnal elmorzsolni, csipet só, 1 tojással és a felfuttatott élesztővel tésztát gyúrni

- tálat letakarni konyharuhával és pihentetni keleszteni hagyni meleg helyen

- ha megkelt a tészta, 3 részre osztani és kinyújtani a tepsi méretére

- töltelékhez cukros darált mák, kb. másfél zacskó ( én kész mákot veszek hozzá ) és ehhez 2 üveg szilvalekvár kell ( nagymamásat szeretem )

- tepsibe sütőpapírt tenni, erre az első tésztalap, jól megkenni lekvárral, vastagon megszórni mákkal - majd rá egy másik tésztalap, szintén lekvár és mák - a harmadik lappal betakarni, a tészta széleit körben lenyomkodni, kicsit pihentetni

- sütés előtt villával megszúrkálni és közepes lángon megsütni, időt nem tudok, én mindig a tészta alját nézem, hogy mennyire pirosas színű

- tetejére 20 dkg csokit olvasztani 1 evőkanál vajjal és rákenni ( étcsokival finomabb )

3 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Hú ezt én is szeretem, és én sem raknék bele baracklekvárt! Tökéletes! :))

trollanyu írta...

Először azt hittem valami új süti, amiről én még nem hallottam:) Mi is mák kedvelők vagyunk, de zserbót még sosem ettem mákosan, pedig nagyon guszta és isteni lehet. Ki fogom próbálni:)

Atkáriné Terike írta...

Szuper! Isteni lehet!

Related Posts with Thumbnails