2011. június 10., péntek

Hegyekbe kirándulni



A nyár kicsalogat a szabadba. Itt a kirándulások, a hosszú gyalogtúrák ideje. Ha a hegyekbe indulunk kikapcsolódni, azt biztosan meghálálja a szervezetünk.

A magaslati levegő, a hegyekre jellemző különleges klíma mozgósítja a szervezet öngyógyító erőit.

Magas vérnyomás - A ritka hegyi levegő kevesebb oxigént tartalmaz. A szervezetünk igyekszik kiegyenlíteni a hiányt, ezért felélénkül a vérkeringésünk és megnő a pulzusszám is. A testünk olyan edzettséget szerez, amely később a mindennapokban is megteszi a magáét.

Zsíranyagcsere - A magaslati levegőn a mozgás eredményeképp gyorsabban leépülnek a veszélyes vérzsírok. Ezáltal csökken az érelmeszesedés, az infarktus veszélye.

Vércukorszint - A gyaloglás rengeteg energiát felemészt, gyorsabban fogyunk. Gyakran csökken a vércukorszint is.

Kedélyállapot - A gyönyörű látvány ellazít, boldogsággal tölt el. Fennkölt gondolatok jutnak eszünkbe. Estére biztosan megelégedett, nyugodt alvás a hegymászó jutalma.

Jó tudni - Az ideális üdülési magasság: 1400-1700 méter. Az első napokban indítsuk a hegyi üdülést napi többszöri, 1-1 órás rövid gyaloglással, majd következhet a 3-6 órás komoly hegyi túra. A tempó akkor megfelelő, ha közben kényelmesen tudunk beszélgetni.


Házitündér 1.hét fürdő: mosdó és kád ecetezése, míg hatott az ecet, addig sorra került a tükör és polca.
Tegnap pedig a toalett volt porondon, ülőke is kapott kívül belül ecetet, meg a kefe és tartója sem maradt ki. A rácsos polcot pedig letusoltattam a kádban. Új illatosítót cseréltem.

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails