2012. június 2., szombat

Tejtermékek csontritkulás ellen

Magyarországon 600 000 nőt és 300 000 férfit, vagyis a lakosság 9 százalékát érinti ez a betegség, mely nemzetközi szinten napjaink második legjelentősebb népegészségügyi problémájának számít.

A tej élet, erő, egészség! :-)



A csonttömeg 25-30 éves korra éri el maximális értékét, majd egy 10-20 éves egyensúlyi folyamat következik.

40-45 éves kortól a lebontási folyamat kerül túlsúlyba, mely a későbbi életszakaszokban tovább erősödik.

A betegség nevében is hordozza lényegét, csontjaink porhanyóssá válását.





A csontritkulás elleni védekezést, illetve a betegség kialakulásának késleltetését megfelelő testmozgás és kalciumdús étrend biztosíthatja, melyben a legfontosabb szerepet a tej és tejtermékek játsszák.

A tejben egyszerre és optimális arányban található fehérje, D-vitamin, foszfor, tejzsír és tejcukor, amelyek segítik a kalcium felszívódását és csonttömegünk megtartását.

Éppen ezért napi kb. 0,5 liter tej vagy ezzel egyenértékű tejterméket kellene fogyasztani ;-)

Én a sima tejet nem szeretem, inkább kakaó formájában iszom. Persze nem kakaón élek, hanem hol egy pohár tejfölt, vagy joghurtot kanalazok magamba. A puha és ömlesztett sajtokban sok adalék van, jobb szeretem a kemény sajtot, levágok 1-1 csíkot, reszelek a vajas kenyérre, paradicsomra, de magában is elmajszolgatom.
A túrót is imádom ;-)

Egyesek szerint vétek tejet fogyasztani, mert egészségtelen. Lehet, hogy aki érzékeny rá, annak vétek, de egészséges emberek bátran fogyasszák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails