2014. május 24., szombat

Túrós sajtos sós rudacska


Kezdhetném a mesét úgy, hogy....a sótlan rudacska esete :-)

Nagyon finom és nagyon könnyű elkészíteni, hát még megenni!

Keresztanyu sütötte húsvétkor, mindenki rájárt. Mondta hogy nagyon egyszerű a recept, mindenből 25 deka kell. Na mondom, ha ilyen egyszerű, akkor nosza megsütöm.

Közben telefonos segítséget kértem tőle...mondta hogy ragadni fog a tészta, kicsit hűtsem le. Aztán a sütő hőfokát kérdeztem. Majd ismét hívtam boldogan, hogy az első tepsi kisült, nagyon szépek lettek...langyosan kóstoltam, finom is lett, csak...sótlan :-O ...sót nem tettem bele...csak a 25 dekák maradtak meg bennem, hogy mindenből annyi kell.
Nevetett is Keresztanyum, hogy hááát úgy gondolta, ha sós rúdról van szó, akkor nem felejtem ki....de, de...kifelejtettem :-)
Kívülről megsóztam utána, nem sokat ért. Viszont jóízűen ette a kolléganőm másnap, mert nem hagytam ki őt sem a jóból...azt mondta nem baj, jó ez így :-)

Ezért a receptet így kezdem...

- só ízlés szerint :-)

- 25 dkg túró

- 25 dkg margarin

- 25 dkg liszt

Lisztet a margarinnal elmorzsolni, majd a túróval simára gyúrni.

Hűtőben pihentetni nyújtás előtt.

Én sűtőpapíron nyújtottam ki és folpackkal betekertem a nyújtófát, így tuti nem ragad ;-)

Nagyon nagyon vékonyra kell nyújtani!

Tojássárgával lekenni.

Derelyevágóval ujjnyi szélesre felvágni.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tenni őket, késsel alányúlva könnyebb.

Reszelt sajtot szórni rá.

Nagyobb hőfokon sütöttem, épp hogy rózsaszínes legyen az alja és készen van.

Ebből úgy 2 nagy tepsivel lesz.

Mennyiség: só, 25 dkg túró, 25 dkg margarin, 25 dkg liszt, 1-2 tojássárga, 5-10 dkg sajt

Érdemes meglepni vele a családot, értékelni fogják a finom sós nasit és nagyon gyorsan elfogy :-)



1 megjegyzés:

Kati írta...

Imádom :) Megtörténik az ilyen a legjobb szakáccsal is, én volt, hogy a sütőport felejtettem ki a muffinból :)

Related Posts with Thumbnails