2012. március 10., szombat

Perec


- 0,5 kg liszt, 12,5 olvasztott vaj, 1 kávéskanál só (több kell bele hogy sós legyen), 1 kávéskanál cukor, 2,5 dkg élesztő, 1 dl meleg tej, 1,5 dl meleg víz

- élesztő + tej + cukor - felfuttatni majd összegyúrni a többi hozzávalóval,

- majd keleszteni

- 8 részre osztani és hosszú rudakká formázni, amikből perecet kell formázni,

- tepsibe tenni (nekem 2 tepsire fért rá), vízzel lekenni

- sütés 200 fokon amíg szép pirosas lesz, sütőből kivéve is még lekenni vízzel

Néha pékségben szoktam venni, azokon mindig van olyan fehér maszlag rácsurgatva, amit én nem szeretek, mindig gondosan leszedegetem róla :-)

Ez puha tészta, nem az a ropogós kemény perec!

-------------------------------------------------------------------------------------

A nap jó híre - legidősebb rokonom tegnap ünnepelte a 101. szülinapját :-). Bár most 2 hétig kórházban volt, kicsit felerősítették...ami olyan jól sikerült, hogy a bulin citera zenekar játszott és Ziza néni táncra perdült :-)
Vékony törékeny asszonyka, szellemileg ép, kicsit süket, de jól el lehet vele beszélgetni, 93 éves kora óta otthonban van, addig egyedül élt és ellátta magát, a kertjében egy szál gaz nem volt.


A nap rossz híre - nem tudtam termelői mézet venni, pont elfogyott :-(

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails